SZENTPÉTERÚRI MAZSOLA ÓVODA
8762 SZENTPÉTERÚR, DÓZSA GYÖRGY UTCA 3.
SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZAT
1
|
TARTALOMJEGYZÉK |
|
|
||
I. Általános rendelkezések |
4 |
|
|||
1. |
A Szervezeti és Működési Szabályzat célja, tartalma, jogszabályi alapja |
4 |
|
||
2. |
Az SZMSZ időbeli, személyi és területi hatálya |
5 |
|
||
3. |
A szabályzat eljárásjogi megfelelősége |
5 |
|
||
4. |
Az SZMSZ közzé tétele, a tájékoztatás szabályai, a szabályzat nyilvánossága |
6 |
|
||
II. Az alapító okiratban foglaltak részletezése |
6 |
|
|||
III. Az intézmény szervezeti felépítése |
8 |
|
|||
IV. Az óvoda köznevelési intézményként való működésére vonatkozó szabályok |
8 |
|
|||
1. |
Működés rendje |
8 |
|
||
2. |
A vezető és a gyermekek intézményben való benntartózkodásának rendje |
9 |
|
||
3. |
Belépés és benntartózkodás rendje azok részére, |
|
|
||
|
akik nem állnak jogviszonyban az intézménnyel |
10 |
|
||
4. |
Az alkalmazottak intézményben való benntartózkodásának rendje, |
|
|
||
|
és a munkavégzés általános szabályai |
10 |
|
||
5. |
Az intézményvezető akadályoztatása esetén a helyettesítés rendje |
12 |
|
||
6. |
A vezető és a szervezeti egységek közötti kapcsolattartás |
12 |
|
||
|
Az intézmény közösségei, kapcsolata egymással és a vezetéssel |
|
|
||
7. |
A vezető és az óvodai szülői szervezet közötti kapcsolattartás formája, rendje |
16 |
|
||
8. |
A külső kapcsolatok rendszere, formája és módja |
17 |
|
||
9. |
A pedagógiai munka belső ellenőrzésének rendje |
20 |
|
||
10. |
Az ünnepek, megemlékezések rendje, |
|
|||
|
a hagyományok ápolásával kapcsolatos feladatok |
22 |
|||
11. |
Az intézményi védő-óvó előírások rendje |
24 |
|||
12. |
A rendszeres egészségügyi felügyelet és ellátás rendje |
27 |
|||
13. |
Rendkívüli esemény, bombariadó esetén szükséges teendők |
27 |
|||
14. |
Az intézmény biztonságos működését garantáló szabályok |
28 |
|||
15. |
Az intézményi dokumentumok nyilvánosságával és |
|
|||
|
a tájékoztatási kötelezettséggel kapcsolatos rendelkezések |
29 |
|||
16. |
Az iratkezelés szervezeti rendje |
31 |
|||
17. |
Az elektronikus úton előállított papíralapú nyomtatványok hitelesítésének |
|
|||
|
és tárolásának rendje |
31 |
|||
18. |
Az intézményben folytatható reklámtevékenység szabályai |
31 |
|||
19. |
Nyilatkozat tömegtájékoztató szervek felé |
32 |
|||
20. |
A nehéz körülmények között végzett munkáért járó pótlékra vonatkozó szabályozás |
32 |
|||
21. |
Jutalmazás elvei, formái |
33 |
|||
22. Lobogózás szabályai |
33 |
||||
23. |
Hivatali titok megőrzése |
33. |
|||
24. |
Vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség vezetői beosztást betöltők részére |
34 |
|||
25. |
A telefonhasználat, a fénymásolás eljárásrendje |
34 |
|||
26. |
Dohányzással kapcsolatos előírások |
34 |
2
MELLÉKLETEK |
|
|
1. |
sz. melléklet: Adatkezelési szabályzat |
36 |
2. |
sz. melléklet: Iratkezelési szabályzat |
44 |
3. |
sz. melléklet: Az óvodai dolgozók pályáztatásának eljárásrendje |
48 |
4. |
sz. melléklet: Panaszkezelési szabályzat |
49 |
5. |
sz. melléklet: Intézményünk etikai kódexe |
54 |
6. |
sz. melléklet: Munkaköri leírás minták |
61 |
7. |
sz. melléklet: Legitimációs záradék |
70 |
3
I. Általános rendelkezések
1. A Szervezeti és Működési Szabályzat célja, tartalma, jogszabályi alapja
Az SZMSZ célja, tartalma
Célja: A Köznevelési törvényben, valamint egyéb irányadó jogszabályokbanfoglaltakérvényre juttatása, az intézmény jogszerű működésének biztosítása, a zavartalan működés garantálása, a gyermeki jogok érvényesülése, a szülők, a gyermekek és az intézmény alkalmazottai között a kapcsolat erősítése, az intézményi működés demokratikus rendjének garantálása.
Meghatározza óvodánknak, mint a köznevelés intézményének szervezeti felépítését, az intézményi működés belső rendjére, a belső és külső kapcsolatokra vonatkozó azon helyi rendelkezéseket, amelyeket jogszabály nem utal más hatáskörbe.
Az SZMSZ jogszabályi alapjai
2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről
229/2012. (VIII.28.) Korm. rendelet A nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról
20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról
2011. évi CXCV. Törvény az államháztartásról
368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról
2012. évi I. törvény a Munka Törvénykönyvéről
1992. évi XXXIII. Törvény a közalkalmazottak jogállásáról
2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
363/2012. (XII.17.) Kormányrendelet az óvodai nevelés országos alapprogramjának kiadásáról
62/2011. (XII.29.) BM rendelet a katasztrófák elleni védekezés egyes szabályairól
1997. évi XXXI. törvény A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról
2011. évi CLXXIX. Törvény a nemzetiségek jogairól
1993. évi XCIII. törvény a munkavédelemről
335/2005. (XII.29.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről
296/1997. (IX.3.) NM rendelet az iskolaügyi ellátásról
2008. évi XLVIII. Törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól
326/2013. (VIII.30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról
15/2013. (II.26.) EMMI rendelet a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről
48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról, a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről
68/2013. (XII.29.) NGM rendelet a kormányzati funkciók, államháztartási szakfeladatok és szakágazatok osztályozási rendjéről
4
370/2011. (XII.31.) Korm. rendelet a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről
2012. évi II. törvény a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről
2011. évi CLXXIX. törvény a nemzetiségek jogairól
149/1997. (IX.10.) Korm. rendelet a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról
1995. évi LXVI. törvény a közokiratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről
Az intézmény hatályos alapító okirata
Nevelőtestületi határozatok
Vezetői utasítások
Az SZMSZ időbeli, személyi és területi hatálya
Az intézmény szervezeti és működési szabályzata belső jogi norma. Megtartásáért az intézmény dolgozói fegyelmi felelősséggel tartoznak.
Az SZMSZ időbeli hatálya:
Az SZMSZ a fenntartó jóváhagyásával lép hatályba a kihirdetés napján és határozatlan időre szól.
Ezzel egy időben hatályát veszti a ………………….. határozatszámon elfogadott SZMSZ. Felülvizsgálata: évenként, ill. jogszabályváltozásnak megfelelően.
Módosítása: az óvodavezető hatásköre, kezdeményezheti a nevelőtestület.
Az SZMSZ személyi hatálya kiterjed:
az óvodával jogviszonyban álló minden alkalmazottra
az óvodába járó gyermekekre
az intézménnyel jogviszonyban nem álló, de az intézmény területén munkát végzőkre, ill. azokra, akik részt vesznek az óvoda feladatainak megvalósításában
a szülőkre (azokon a területeken, ahol érintettek)
Az SZMSZ területi hatálya kiterjed:
az óvoda területére
az óvoda által szervezett – a pedagógiai program végrehajtásához kapcsolódó – óvodán kívüli programokra
az intézmény képviselete szerinti alkalmaira, külső kapcsolati alkalmaira
A szabályzat eljárásjogi megfelelősége
Az SZMSZ-t az óvoda vezetője készíti el, és a nevelőtestület, véleményének kinyilvánítása után fogadja el.
Ezen dokumentum elfogadásakor a nevelőtestület át nem ruházható döntési jogkörét gyakorolja.
A szülői közösség javaslattételét, véleményét a joggyakorlást rögzítő nyilatkozat tartalmazza.
Egyetértő jognyilatkozatot tesz a Roma Nemzetiségi Önkormányzat.
A fenntartó az SZMSZ-t eljárásjogi megfelelősége után hagyja jóvá.
5
4. Az SZMSZ közzététele, a tájékoztatás szabályai, a szabályzat nyilvánossága
Az intézmény alapdokumentumait, köztük a Szervezeti és Működési Szabályzatot mellékleteivel együtt az intézmény valamennyi alkalmazottja, szerződéses munkatársa, valamint az óvodával jogviszonyban álló gyermekek szülei megtekinthetik:
a helyben szokásos módon történő nyilvánosság biztosítása mellett, a vezetői irodában
illetve az intézmény hivatalos honlapján, közzétételi listájában.
Az alapító okiratban foglaltak részletezése
1. Az intézmény neve és székhelye: Szentpéterúri Mazsola ÓvodaSzentpéterúr Dózsa György u. 3.
2. Az intézmény elérhetősége: Tel: 06-92/568-062Fax: 06-92/568-063
E-mail: sztpurovi@profinter.hu
OM azonosító: 037446
Az intézmény bélyegzőinek lenyomata:
Hosszú bélyegző 1 dbKörbélyegző 1 db
Az intézmény bélyegzőjének használatára jogosult:
óvodavezető
5. Fenntartó neve, székhelye: Szentpéterúr Községi Önkormányzat
8762 Szentpéterúr, Petőfi Sándor u. 1.
A költségvetési szerv irányító szervének megnevezése, székhelye:
Szentpéterúr Község Önkormányzat Képviselő-testülete 8762 Szentpéterúr, Petőfi Sándor u. 1.
7. Az intézmény alapító okiratának száma: 670-2/2015. (VIII.01.)
8. A költségvetés végrehajtására szolgáló számlaszám: 11749008-16899524
9. Az intézmény jogállása: Jogi személyként működő, helyi önkormányzat költségvetésiszerve
10. Az intézmény működési területe:
Az óvoda feladat ellátási kötelezettsége Szentpéterúr közigazgatási területén lakó vagy tartózkodó óvodáskorú gyermekek óvodai nevelésére terjed ki. Ezt meghaladóan üres
6
férőhelyeivel a szabad óvodaválasztás érvényesítését szolgálja.
11. A felvehető gyermekek maximális száma: 55fő
Óvodai csoportok száma: 2
12. A költségvetési szerv fő tevékenységének államháztartási szakágazati besorolása:
|
szakágazat száma |
szakágazat megnevezése |
1 |
851020 |
Óvodai nevelés |
13. A költségvetési szerv alaptevékenységének kormányzati funkció szerinti megjelölése:
|
kormányzati funkciószám |
kormányzati funkció megnevezése |
1 |
091110 |
Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai |
2 |
091120 |
Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, |
|
|
ellátásának szakmai feladatai |
3 |
091130 |
Nemzetiségi óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai |
4 |
091140 |
Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai |
5 |
096015 |
Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben |
6 |
096025 |
Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben |
7 |
107080 |
Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és |
|
|
programok |
14. Az intézmény vagyona:
Az intézmény használatába adott önkormányzati tulajdont képező törzsvagyon.
407/1 helyrajzi számú ingatlan ingyenes használata, valamint vagyonértékű jogok, tárgyi eszközök (gépek, berendezések, felszerelések stb.) állóeszközleltár szerint.
15. Az intézményi vagyon feletti rendelkezési jogosultság:
Az intézmény működéséhez szükséges ingó és ingatlan vagyontárgyak az alapító tulajdonát képezik. Az intézmény vagyonát az intézmény vezetője működteti. Az épület csak az alapító okiratban meghatározott feladatok ellátására szolgál.
A zavartalan működtetés biztosítása mellett, az alaptevékenység sérelme nélkül az óvoda helyiségei – az önkormányzat tulajdonában lévő vagyonnal való rendelkezés szabályairól szóló ................. számú önkormányzati rendelet betartásával – hasznosíthatók, de el nem idegeníthetők.
16. A költségvetési szerv vezetőjének megbízási rendje:
A költségvetési szerv vezetője az óvodavezető, aki egyben az intézményegység vezetését is ellátja. Szentpéterúr Községi Önkormányzat Képviselő-testülete nyilvános pályázati eljárás útján nevezi ki 5 évre szóló határozott időre a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény, valamint a 326/2013. (VIII.30.) Korm. rendelet alapján.
17. Gazdálkodással összefüggő jogosítványok:
Az intézmény elsősorban szakmai célú költségvetési keretekkel rendelkezik, amelyek felett kötelezettségvállalási, teljesítésigazolási joggal és felelősséggel bír.
Az intézmény pénzügyi-gazdasági feladatait a Zalaszentmihályi Közös Önkormányzati Hivatal látja el.
7
III. Az intézmény szervezeti felépítése
Óvodavezető
Óvodapedagógusok |
|
Dajkák |
|
|
|
|
|
|
Az intézményben foglalkoztatott közalkalmazotti létszám: 7
Munkakörök |
A munkakörben |
Megjegyzés |
|
foglalkoztatott létszám |
|
Óvodavezető |
1 |
Teljes munkakör |
Óvodapedagógus |
3 |
Teljes munkakör |
Dajka |
3 |
Teljes munkakör |
Valamennyi munkakörhöz tartozó feladat- és hatáskört, a hatáskörök gyakorlásának módját, a helyettesítés rendjét, az ezekhez kapcsolódó felelősségi szabályokat a munkaköri leírások tartalmazzák.
IV. Az óvoda köznevelési intézményként való működésére vonatkozó szabályok
1. Működés rendje
Nevelési év: |
Minden év |
szeptember 1. napjától a következő év |
||||||
|
augusztus 31. napjáig tart. |
|
|
|
||||
Napi nyitva tartás: |
Az |
óvoda |
5 |
napos |
(hétfőtől |
péntekig) heti 50 |
órás |
|
7 – 17 óráig |
munkarenddel üzemel. |
|
|
|
|
|||
|
Az intézmény munkarendje alkalmazkodik az időnként |
|||||||
|
előforduló munkaszüneti napok körüli megváltozott |
|||||||
|
munkarendhez. |
|
|
|
|
|
||
|
Az intézmény a nevelési évben 7.00 órától 17.00 óráig |
|||||||
|
fogad gyermekeket. |
|
|
|
|
|||
|
A reggeli ügyelet 7.00 órától 7.30 óráig, a délutáni ügyelet |
|||||||
|
15.30 órától 17.00óráig összevontcsoporttal, |
|||||||
|
óvodapedagógus irányításával történik. |
|
||||||
|
A gyermekekkel az intézmény teljes nyitva tartása alatt – a |
|||||||
|
csoportok |
heti-és |
napirendjének |
megfelelően |
– |
|||
|
óvodapedagógus foglalkozik. |
|
|
|
||||
Az óvodai nevelési év rendje: |
A nevelési év helyi rendjét az óvodavezető határozza meg |
|||||||
|
és |
rögzíti |
a |
munkatervben |
az |
érintett közösségek |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
véleményének figyelembe vételével. |
|
|
- lásd: Éves óvodai munkaterv |
Nevelés nélküli munkanapok |
A törvényi előírásoknak megfelelően intézményünk |
|
igénybevételének |
nevelési évente öt munkanap erejéig, nevelés nélküli |
|
eljárásrendje: |
munkanapokat szervezhet. |
|
|
|
A nevelés nélküli munkanapokat a nevelőtestület szakmai |
|
|
továbbképzésére, valamint az intézmény működésével |
|
|
kapcsolatos tervezési és értékelési feladatok ellátására |
|
|
használjuk fel. |
|
|
A nevelés nélküli napok időpontjáról a szülők legkésőbb |
|
|
hét nappal előbb hirdetmény formájában (faliújság) |
|
|
értesítést kapnak. |
Ügyelet biztosítása: |
Azon szülők gyermekei részére, akik nem tudják megoldani |
|
|
|
gyermekük elhelyezését: |
|
|
- összevont csoportban, ügyeletet biztosítunk. |
|
|
Rendkívüli szünet elrendelésére a fenntartó engedélyével |
|
|
egészségügyi okokból, természeti vagy más katasztrófa |
|
|
esetén kerülhet sor. |
Nyári zárva tartás: |
Az óvoda épületének üzemeltetése a fenntartó által |
|
|
|
meghatározott nyári zárva tartás alatt szünetel. Ekkor |
|
|
történik az éves felújítás, karbantartás, nagytakarítás. |
|
|
A nyári zárás időpontjáról legkésőbb február 15-ig, |
|
|
hirdetmény formájában (faliújság, honlap) tájékoztatjuk a |
|
|
szülőket, melynek tudomásul vételét aláírásukkal szükséges |
|
|
hitelesíteni. |
Szülők |
tájékoztatásának |
- időszakos szülői értekezletek |
rendje: |
|
- fogadó órák |
|
|
- hirdetmény formájában (faliújságon) |
|
|
- személyes megszólítás üzenet formájában |
2. A vezető és a gyermekek intézményben való benntartózkodásának rendje
Az óvoda zavartalan működéséhez biztosítani kell a vezetői feladatok folyamatos ellátását. Ennek érdekében a vezető intézményben való tartózkodásának rendje az alábbiak szerint kerül meghatározásra:
Óvodavezető munkarendje
Heti munkaideje: 40 óra Kötött óraszáma: 12 óra
Óvodavezető hivatalos munkaideje: 8-tól – 16 óráig (törzsmunkaidő)
Kötött óraszámát az éves munkatervben rögzített gyermekcsoportban és időben látja el.
A gyermekek óvodában való benntartózkodásának rendje:
Óvodánk 7.00 órától 17.00 óráig fogad gyermekeket.
Az intézményből a gyermeket, a foglalkozásokat követően, ha ebédet nem igényel: 11.30 órától 12.00 óráig, ha ebédet igényel: 12.30 órától 13.00 óráig lehet elvinni.
Délután: 15.00 órától legkésőbb 17.00 óráig kell elvinni.
9
Az óvoda dolgozói csak azokért a gyermekekért felelősek, akiket az óvodapedagógus a szülőtől, kísérőtől átvett.
A gyermeket csak a szülő, gondviselő, illetve az általa írásban meghatalmazott személy viheti el.
3. Belépés és benntartózkodás rendje azok részére, akik nem állnak jogviszonyban az intézménnyel
A gyermekeket kísérő szülők kivételével, az intézménnyel jogviszonyban nem álló személyek az óvodai munkatársaknak jelentik be, hogy milyen ügyben jelentek meg az intézményben. Az óvodai dolgozó a feladatkörét meghaladó ügyekben jelentkező külső személyeket az intézményvezetőnek jelenti be.
A fenntartói, szakértői, szaktanácsadói és egyéb hivatalos látogatás az intézmény vezetőjével történt egyeztetés alapján történik.
Az óvodai csoportok látogatását más személyek részére kivételes és indokolt esetben az óvodavezető engedélyezi.
Az intézmény által szervezett, valamint a szülők részvételével tartott rendezvények alkalmával az intézmény helyiségeinek használati rendjét az intézmény vezetője állapítja meg.
|
- utazó gyógypedagógus |
|
|
||
Külön engedély és felügyelet nélkül |
- logopédus |
|
|
|
|
tartózkodhat |
- védőnő |
|
|
|
|
|
- fejlesztő pedagógus |
|
|
||
Külön engedély és felügyelet mellett |
- elvált szülők közül az a fél, aki felügyeleti |
||||
tartózkodhat |
joggal nem rendelkezik |
|
|
||
Nem kell a tartózkodásra engedélyt kérni |
- |
szülőknek, |
nagyszülőknek, |
rokonoknak, |
|
|
testvéreknek |
|
|
|
|
|
- iskolák |
|
|
|
|
Az intézménnyel jogviszonyban nem állók |
- kulturális intézmények |
|
|
||
intézménybe lépése, benntartózkodása |
- előadók |
|
|
|
|
|
- meghívott előadók |
|
|
||
|
- előzetes időpont egyeztetése szükséges (e- |
||||
|
mail, telefon, szóbeli egyeztetés) |
|
|||
Ügynökök, üzletkötők, kereskedők |
- |
előzetes |
egyeztetés |
alapján, |
az |
benntartózkodásának eljárásrendje |
intézményvezető által kijelölt helyiségben |
|
|||
|
- gyermeknap |
|
|
|
|
Intézményi rendezvényeken a kereskedők |
- játszóház |
|
|
|
|
árusításával kapcsolatos eljárásrend |
- munkadélutánok |
|
|
||
|
- szülők |
|
|
|
|
|
- árusok |
|
|
|
4. Az alkalmazottak intézményben való benntartózkodásának rendje, és a munkavégzés általános szabályai
Mt. 52. § (1) A munkavállaló köteles |
|
|
|
- a munkáltató által előírt helyen és időben |
- kötött munkaidő dajkáknak napi 8, |
||
munkára képes állapotban megjelenni |
óvodapedagógusoknak napi 6,5 óra |
|
|
|
- A munkahelyen minden dolgozónak a |
||
|
munkakörére |
megállapított |
munkaidő |
|
|
|
10 |
|
kezdete előtt legalább 10-15 perccel meg kell |
|||||
|
jelennie |
munkavégzésre képes |
állapotban, |
|||
|
annak érdekében, hogy napi teendőit |
|||||
|
megfelelően |
előkészítse, |
továbbá |
|||
|
munkaidejének letelte utáni 10-15 percben az |
|||||
|
aznap használt eszközeit a szertári rendnek |
|||||
|
megfelelően elhelyezze. |
|
|
|
||
|
- Óvodapedagógusok esetében az előkészítő |
|||||
|
vagy befejező tevékenység a kötött |
|||||
|
munkaidőn túli 4 óra terhére, lásd munkaidő |
|||||
|
nyilvántartás |
|
|
|
|
|
|
- A dolgozó a munkából való rendkívüli |
|||||
|
távolmaradást, illetve annak okát lehetőleg |
|||||
|
egy nappal előbb, de legkésőbb az adott |
|||||
|
munkanapon 7 óráig köteles jelenteni az |
|||||
- munkaideje alatt – munkavégzés céljából, |
intézményvezetőnek, hogy a helyettesítésről |
|||||
munkavégzésre képes állapotban – a |
intézkedhessen. |
|
|
|
|
|
munkáltató rendelkezésére állni |
|
|
|
|
|
|
|
- Az éves munkatervben rögzített feladatok |
|||||
|
elvégzésére (ünnepségek, |
rendezvények, |
||||
|
fogadó |
órák, |
gyermekek |
értékelése, |
||
|
családokkal történő programok stb.) az |
|||||
|
óvodapedagógus |
a |
kötelező |
órájának |
||
|
letöltése után, illetve pihenőnapon is |
|||||
|
berendelhető a 40 órás munkaidejének |
|||||
|
terhére. |
|
|
|
|
|
|
- A munkarend változhat: a nyári |
|||||
|
szabadságolás |
alatt, |
illetve |
munkanap |
||
|
áthelyezésekor. |
|
|
|
|
|
- munkáját személyesen, az általában |
- Munkaköri leírásban foglaltak alapján |
|||||
elvárható szakértelemmel és gondossággal, a |
- A dolgozó munkaidő beosztását az óvoda |
|||||
|